Uitlaatservice

Wanneer we het hebben over uitlaatservice, denken de meeste mensen meestal aan uitlaatpijpen en dempers. Nou ja, uitlaatgasservice is tegenwoordig veel uitgebreider. Katalysatoren werden bijvoorbeeld verplicht in 1976 en boordcomputer voor emissiebeheersing in 1990. Overheden hebben fabrikanten gedwongen om met veel geavanceerdere manieren te komen om te voldoen aan milieuregels.

Uitlaatservice is echt uitlaat- en emissieservice geworden. Hightech computergestuurde emissieapparaten vormen nu een groot deel van de uitlaatgasvoorziening. Omdat het zo geavanceerd is, beveelt uw voertuigfabrikant aan dat uw emissiesysteem regelmatig wordt gecontroleerd door een technicus van Gademann Autoservice om te controleren of alles goed werkt.

Als uw Check Engine-lampje gaat branden, vooral als het knippert, moet uw auto meteen worden bekeken. Bij Gademann Autoservide behandelen we bijna elke dag emissieproblemen. U kunt uitlaat- of uitstootproblemen hebben als uw auto moeilijk start, ruw rijdt, luidruchtig is of rookt. Bel Gademann Autoservice op 0316-221230 om een ​​afspraak te plannen als u deze problemen ervaart.

Laten we het uitlaatsysteem eens bekijken. We beginnen vanaf de bovenkant en beginnen met het uitlaatspruitstuk. Dat is het deel dat aan de motor wordt bevestigd en de uitlaat van de cilinders verzamelt en in de uitlaatpijp leidt. Uitlaatpakkingen helpen de verbinding met het spruitstuk en verschillende andere verbindingen onderweg af te dichten. Als het spruitstuk is gebarsten of los, of een pakking lekt, kunnen gevaarlijke gassen ontsnappen in de passagiersruimte, waar u rijdt. Koolmonoxide kan dodelijk zijn, dus het is belangrijk dat uw uitlaatsysteem niet lekt. De uitlaatpijpen verbinden de verschillende componenten. Ze kunnen roesten of worden beschadigd door een rots, dus ze moeten regelmatig worden geïnspecteerd.

Het volgende is de katalysator. Dit onderdeel ziet eruit als een uitlaat. Het verandert chemicaliën die gevaarlijk zijn voor uw gezondheid en het milieu in onschadelijk kooldioxide en water. Het vereist zelf geen onderhoud . Maar uiteindelijk slijten ze. U zult dit ontdekken wanneer uw auto een emissie-inspectie niet doorstaat.

Nu de uitlaat. De belangrijkste taak is om motorgeluiden te dempen. Geluiddempers werken door absorberend of verbluffend geluid. En u kunt het geluid van uw auto aanpassen met verschillende dempers – van fluisterstil tot stuntelig gerommel. Verroeste of door de weg beschadigde geluiddempers kunnen lekken en moeten onmiddellijk worden vervangen.

Het uitlaatsysteem is aan de auto bevestigd door een aantal hangers en klemmen. Deze bevestigingsmiddelen houden het systeem op zijn plaats. Wanneer hangers losraken of breken, kunnen hete uitlaatcomponenten draden, slangen en leidingen raken en smelten.

Uiteindelijk eindigen we bij de uitlaat. Dit is de laatste uitlaat voor de uitlaat. Deze kunnen gewoon verborgen zijn of behoorlijk opzichtig. Ook controleren de zuurstofsensoren het zuurstofgehalte van de uitlaat, zodat de motorregelcomputer het brandstof-luchtmengsel kan aanpassen om de auto goed te laten rijden.

Uitlaat- en emissieservice omvat gewone oude leidingen en hightech computers. Het beïnvloedt alles, van de veiligheid van leven en dood als gevolg van uitlaatlekken, tot het fijn afstemmen van het geluid van uw rit.

Mail voor een afspraak of bel direct met 0316-221230

EEN GREEP SERVICES

Categorieën

Kom langs… Betaal niet teveel… Wij hanteren een gereduceerd uurloon!

Een auto is al zo duur in het gebruik, wij doen het onderhoud tussen het onderhoud van onze voertuigen door maar dit compenseren wij met een laag uurloon, bel of kom langs..